Att se på melodifestivalen

Har jag länge tyckt varit lite överskattat. Förra året tror jag inte att jag såg på en endaste deltävling. Men iår har jag insett hur mysigt det faktiskt är. Det är egentligen inte själva programmet som är grejen. Det mysiga är att sitta där med kanske sin familj, eller andra vänner som man annars kanske inte brukar omgås så ofta med Sitta där i soffan och käka godis, Disskutera vad som händer på tv:n, människornas kläder och låtar. Jubla tillsammans då låten man hejar på går vidare. Det var en upplevelse som hände mig igår för första gången på väldigt, väldigt länge. Bra där Sverige! Äntligen slipper man skämmas i Eurovision. Europe here we come! :)


David Lindgren hade också väldigt gärna fått vunnit. Då hade jag blivigt i princip lika glad. Jag vet att jag har en konstig smak, men jag tyckte han var hur gullig som helst. Blev typ kär, haha. Jag är inte en sån som faller för typiska tjejmagneter som Danny Saucedo eller typ Ulrik Munther. Nej, David Lindgren is mine;) Hans låt var dessutom bra, och han utstrålade verkligen glädje på scenen, man märkte hur roligt han tyckte det var! Man blev bara så himla glad bara man såg honom. Jag tror inte att han brydde sig ifall han vann eller inte, han älskade bara att vara där och ha roligt. En sån inställning ska man ha!


En rolig sak är att Sverige är i princip det enda land som tar det så passt seriöst som vi gör. I de flesta länder röstar inte ens hela folket, utan de bara skickar iväg en random låt. I Sverige är det världens grej, ALLA ser på melodifestivalen, gammal som ung. En halvtimma efter att Loreen vann så är facebook översvämmat av åsikter och glädjeyttringar.

Själv hade jag en väldigt mysig kväll igår, och det hade jag även haft även om Loreen inte vunnit. Jag umgicks med fina människor, och åt en massa godis. Vad kan bli sämre?

Nu taggar vi inför eurovision 2012. En låt jag lätt kommer rösta på är några babushkor som gick vidare ifrån ryssland, haha. Dom var så otroligt gulliga. Dom ställde tydligen upp för att få pengar till att bygga kyrkor i deras by. Hur underbart är inte det?
http://www.youtube.com/watch?v=YdgbM8k_wNg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0